22 November 2012

Szkolenia dla młodzieży w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości

W zeszłym tygodniu obchodziliśmy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. To globalna inicjatywa, która od 2008 roku angażuje kilkadziesiąt tysięcy osób w ponad stu krajach świata. W jego ramach corocznie na świecie odbywa się kilka tysięcy wydarzeń, których celem jest promowanie postaw przedsiębiorczych wśród młodych ludzi. Biuro Projektowe Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) w Polsce, dla którego pracuję, postanowiło włączyć się w obchody tego wydarzenia.

Z tej okazji w ramach projektu "Wzmocnienie kompetencji kluczowych w zakresie inicjatywności i przedsiębiorczości wśród uczniów szkół rolniczych w Polsce - CEKIN" zaprojektowaliśmy specjalny warsztat dla uczniów szkół rolniczych, którego celem było podniesienie ich kompetencji komunikacyjnych, stymulowanie kreatywności i przedsiębiorczości. 

Burza mózgów - zapisuję skojarzenia uczniów

 
W ramach warsztatów uczniowie brali udział w interaktywnych ćwiczeniach i testach psychologicznych, odgrywali scenki klient-sprzedawca, dyskutowali o przykładach na biznes i wykorzystanie funduszy unijnych, projektowali własne wizytówki i rozmawiali o tym, co chcieliby robić w życiu i jak to osiągnąć. Z warsztatem odwiedziłem 5 szkół rolniczych w trzech województwach (mazowieckim, lubelskim i małopolskim), gdzie miałem okazję spotkać kilkudziesięciu uczniów, posłuchać o ich pomysłach na życie i opiniach na temat przedsiębiorczości.

Było to bardzo ciekawe doświadczenie dla mnie - pokazało mi wyraźnie jak duże różnice w mentalności istnieją pomiędzy poszczególnymi województwami. Z dużym zaskoczeniem przyjąłem też jak wiele jest na obszarach wiejskich możliwości związanych z funduszami unijnymi - spotkałem zarówno uczniów, którzy z powodów finansowych mają problemy z dojazdem do szkoły jak i takich, których rodziny zmodernizowały swoje gospodarstwa za kilkusettysięczne dotacje. Utwierdziło mnie to w przekonaniu że krzewienie edukacji na temat przedsiębiorczości na obszarach wiejskich zdecydowanie ma sens.
 
Galeria zdjęć z wizyt, wraz z relacją znajduje się na blogu projektu.

No comments:

Post a Comment