01 February 2011

Mikroblog

Stworzyłem mikrobloga tematycznego. Poświęcony będzie problematyce globalizacji, współpracy rozwojowej, ruchowi Fair Trade, migracjom, w skrócie - sprawom globalnym. Tym sprawom, które z jakichś powodów uznam za niezwykle ważne. Ponieważ jest to mikroblog, pojawiać będą się tam jedynie krótkie, jednozdaniowe wpisy, inspirujące cytaty, odnośniki do stron internetowych, czasem filmy - bardziej rzeczy, którymi się dzielę, niż własne przemyślenia. Zamierzam go regularnie prowadzić, celem jest przynajmniej 5 wpisów w tygodniu. Mówię o tym, ponieważ postanowienie podjęte publicznie ma większe szanse na bycie spełnionym. A z regularnością zwykle bywa krucho.

Wykorzystałem do tego celu platformę Tumblr. Jest to jeden z popularniejszych serwisów blogerskich, okrzyknięty ostatnio, nieco na wyrost, konkurentem facebooka. Tumblr daje duże możliwości, ponieważ integruje opcje dzielenia się długimi i krótkimi wpisami, filmami, zdjęciami i muzyką w jednym miejscu. Jego zalety to niewiarygodna wręcz prostota w obsłudze i możliwość zintegrowania z innymi portalami. Ja swojego Tumblra zintegrowałem z Twitterem, Facebookiem, i LinkedInem, co oznacza że wpis wrzucony na jeden z tych portali będzie automatycznie pojawiał się na innych. Tumblr ma jeszcze jedną przydatną funkcję - można dowolnie wybrać czas, w którym pojawi się wpis.

Moje wpisy można śledzić pod adresem: http://arturwieczorek.tumblr.com.
Można je także subskrybować za pomocą Twittera lub Facebooka.


No comments:

Post a Comment