10 January 2011

Program letni Humanity in Action

Otwarty został nabór do kolejnej edycji programu edukacyjnego z dziedziny praw człowieka dla młodych liderów społecznych fundacji Humanity in Action. Program letni HIA to długi (ponad miesięczny) i bardzo intensywny kurs, na który składają się: wykłady, spotkania z osobami publicznymi, wizyty studyjne w organizacjach pozarządowych i wspólne tworzenie projektu kampanii społecznej. To ponadto konieczność stworzenia i przeprowadzenia własnego projektu społecznego. To, co wyróżnia HIA od innych tego typu programów jest jego transatlantycki charakter - w zajęciach z młodymi liderami z Polski, Ukrainy i Niemiec bierze także udział grupa Amerykanów. W programie wziąłem udział w lecie 2009 roku i mogę go polecić jako jeden lepszych programów dla młodych liderów. Ten program zdecydowanie był dla mnie wyzwaniem - zmusił mnie do współpracy w trudnej międzynarodowej grupie przy niezwykle wymagającym zadaniu (badaliśmy sytuację imigrantów i azylantów w Polsce), dzięki czemu mogłem przeprowadzić osobiste wywiady z działaczami NGO, pracownikami Straży Granicznej, badaczami, imigrantami. Bardzo cenię sobie to doświadczenie. Pozwolił mi także poznać wielu niezwykłych ludzi, a z wieloma z nich zawiązać trwałe przyjaźnie. W tym roku nabór aplikacji trwa do 6 marca, a sam program odbędzie się w czerwcu. Zachęcam od odwiedzenia strony programu, by dowiedzieć się więcej:
http://www.humanityinaction.org/apply/poland

No comments:

Post a Comment