10 March 2011

Jak zorganizować konferencję?

Dzisiaj zamieszczam prezentację z modułu szkoleniowego "Organizacja konferencji naukowych", która jest częścią programu szkoleniowego "Zarządzanie projektami w środowisku uniwersyteckim" przeprowadzonego kilkukrotnie podczas  obozów szkoleniowo-integracyjnych Rady Kół Naukowych Uniwersytetu Jagiellońskiego, których byłem współorganizatorem. Prezentacja odpowiada w kilku krokach na pytanie: Jak zorganizować konferencję? Zamieszczam najbardziej aktualną wersję prezentacji, sądzę, że jest to bardzo cenne źródło informacji dla osób, które planują zorganizować konferencję na Uniwersytecie Jagiellońskim, a z różnych przyczyn nie mogą uczestniczyć w szkoleniach RKN. Szkolenie to prowadziłem trzykrotnie, informacje są sprawdzone i przedyskutowane z wieloma osobami. Dziękuję osobom, które miały wpływ na powstanie tej prezentacji szkoleniowej, w szczególności Tomaszowi Pugacewiczowi, byłemu prezesowi Towarzystwa Doktorantów UJ i Bartoszowi Kosińskiemu, prezesowi Stowarzyszenia Edukacji Nieformalnej "Meritum".

Prezentację w formacie PDF można pobrać pod tym adresem.

Jeśli macie jakieś dodatkowe pytania lub chcielibyście podzielić się ze mną swoimi uwagami, zapraszam do kontaktu ze mną, do pisania maili, ale też do komentarzy pod tym wpisem.

2 comments:

  1. Organizacja eventu we własnym zakresie bez odpowiedniego doświadczenia i narzędzi to zawsze ryzyko. Można rzecz jasna powierzyć wszystko usługodawcom z branży eventowej, lecz w przypadku konferencji naukowej budżet na to najprawdopodobniej nie pozwoli. Niemniej profesjonalna organizacja konferencji nie powinna odbywać się bez wsparcia narzędziowego. Wspomniane pobieranie opłat, czyli rejestracja uczestników, komunikacja masowa i raportowanie rozliczeń mogą zostać rozwiązane za pomocą systemów takich jak na przykład CONREGO (https://conrego.com.pl). Dzięki systemowi rejestracji i zintegrowanym modułom, które można zainstalować na własnym serwerze odpowiednie przyjęcie uczestników jest o wiele łatwiejsze, niż rejestracja metodami, które są tradycją z początku tego wieku. Ponadto niewielkim kosztem budujemy profesjonalny wizerunek, który nasi uczestnicy odbiorą z pewnością pozytywnie.

    ReplyDelete
  2. Dzięki za super wpis. Poszukuję jakiegoś fajnego lokalu do organizacja konferencji mazowieckie. Z góry dzięki za wasze odpowiedzi :)

    ReplyDelete